Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Fjorårets cupfinalist gjester Myra lørdag

Serietoer Valdres tar i mot fjorårets cupfinalister fra Follo til toppoppgjør på Blåbærmyra med avspark lørdag klokken 16:00.

Etter å ha satt ny klubbrekord med 6 seiere på rad over en 2-månedersperiode, landet Valdres igjen etter 0-1 tapet borte mot Kristiansund i forrige serierunde, men det blir godt å endelig være i angrepsposisjon igjen, når Follo gjester Blåbærmyra!

Valdres mangler noen sentrale spillere til denne kampen, og spesielt i forsvaret har vi en del karantener med Prince, Bergersen og Radovic ute, likevel har vi veldig god dekning på disse plassene, så Valdres skal bite fra seg også i dette oppgjøret.

Hva Follo angår, ser det ut til at de endelig har reddet sin økonomi, men med tap av flere sentrale spillere, som Glenn Arne Hansen, Alexander Ruud Tveter, Alban Shipshani, Edvard Skagestad og Eirik Markegård, er det ikke i nærheten av det samme laget som gjester Myra, som de som spilte cupfinale på Ullevål i fjor høst. På tross av dette er Follo en av avdelingens aller sterkeste lag på papiret, og må ha uskrevne ambisjoner om å rykke opp igjen til Adeccoligaen allerede i år.

På de to siste kampene har det allikevel blitt dårlig med poeng på Follo-gutta, men med sterke seiere som 5-1 mot Brumunddal og 5-0 mot Herd har de vist at de kan bite ifra seg også i år. Poengfangsten på bortebane i år er ikke blendende, med bare fem poeng på fem oppgjør.

Follos poengkonge i 2011 er junioren Fitim Azemi, som har 3 målgivende og 6 mål på 8 kamper hittil.

Vi håper på god støtte lørdag, når vi skal kjempe for 3 nye poeng og tabelltopp!

HEIA VALDRES!