Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Ny seier til andrelaget

Andrelaget til Valdres spilte i dag hjemme mot nyopprykkede Snertingdal, og tok alle tre poengene i det som resultatmessig ble en jevn affære.

Valdres FK 2 2-1 Snertingdal (2-0)

Valdres stilte følgende lag:

Kristian Bakken-Jostein Lundemoen-Christoffer Bergersen-Øyvind Lund-André Granli-Erik Sanne-Sondre Lunde-Eirik Fønhus-Tore B Rundsveen-Lars Fredrik Brateng-Jon Fossholt

Bytter:
Ali Dashti, Henning Djupdal, Joakim Jahrmann, Daniel Svanheld og Bjørnar Hermundstad for Sondre, Lars F, Jon, Tore og Eirik etter 45 minutter.

Morten Skjærstad 25 min for André Granli

Valdres har trøkket mer eller mindre hele kampen, med unntak av små perioder av andre omgang, men klarer ikke score mer enn to mål på alle sine sjanser, som også inkluderer en straffemiss.

Vårt første mål kommer etter at André kommer seg rundt på kant og ned til dødlinja fra sin venstreback-posisjon, og spiller til Jon på 5 meter som banker ballen kontant i nota.

Mål nummer to kommer etter en retur på dødball, som banens yngstemann Lars Fredrik skaffer etter et flott raid der han dribler av halve Snertingdal fra sin venstrekant. Han blir tatt en god halvmeter innenfor, men dommeren velger å trekke frisparket utenfor. Jostein legger ballen hardt i keeperhjørnet, og keeper må gi retur, André Granli setter returen sikkert i mål med hodet til 2-0, som står seg til pause.

Etter 52 minutter får Snertingdal sitt mål, etter en dødball der vi markerer litt dårlig, og de får pirket ballen i keepers venstre hjørne etter litt klabb og babb i feltet.

Dagens morsomste er når Morten Skjærstad gjør comeback i Valdrestrøya, etter at André får seg en smell i det 65. minutt. Han presterer å starte med en feilpasning fra et frispark, før han blir taklet stygt bakfra og såvidt kommer seg på beina. Omtrent før han er oppe og går igjen får han selv et merkelig gult kort etter en takling, alt i løpet av hans første minutt på banen. Han viser uansett prov på at han fortsatt har det inne, der han orkestrerer resten av matchen fra sin sentrale midtbaneposisjon.

Valdres fortsetter å presse på resten av oppgjøret, men kampen ebber ut uten flere scoringer til noen av lagene.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land