Sesongstart mot Elverum

Lørdag kl. 16 på Myra braker det løs mot Elverum. Etter måneder med tøff trening på parkett, is, snø, gress og kunstgress er vi klare for seriestart. Alt vi har jobbet for i disse månedene har handlet om å være best mulig forberedt til dagen poengene skal deles ut. Vi har lagt bak oss 3 gode samlinger på gode forhold, som har vært avgjørende for at vi har tatt gode steg fremover i løpet av vinteren.

Vi har benyttet samlingene til å bedre kollektivet og har blitt tryggere i rollene våre gjennom oppkjøringa. Alle 22 i stallen har fått bra med spilletid mot 2.div motstand i vinter og skal være godt rustet før sesongstart.

Årets treningskamper ble både startet og avsluttet i LSK-Hallen. 2-2 i årets første mot Hasle/Løren og 2-2 i den siste før seriestart mot Lillestrøm 2. Mellom disse kampene har vi visst at vi kan slå gode 2.divisjonslag borte, men vi kan også tape mot lag fra divisjonen under. Nettopp stabilitet blir en viktig faktor utover i sesongen. Våre unggutter kan og vil nok variere noe i løpet av sesongen, det viktige her blir å heve bunnivået og jobbe med å stabilisere nivået både for enkeltspillere og laget som helhet.

Etter at 11 spillere har forlatt Valdres FK fra fjorårets A-stall, har det blitt store forandringer. I en stall på 22 spillere, er hele 13 fra Valdres og omegn.

Det har kommet 5 nye unge og svært spennende spillere utenfra til klubben. Mesut Can har kommet fra Skeid, Christoffer Bergersen fra Vålerenga, Prince Mambouana fra Eidsvoll Turn, Thomas Morgan fra Lyn og Christian Bwamy fra Follo.

I tillegg har vi flyttet opp 7 juniorspillere i A-stallen: Desmond Chappy, Sondre Lunde, Robert Rabben, Simen Høglien, Tomas Varpestuen, Øyvind Lund og Runar Brenden.

Det blir «nye Valdres FK» som løper ut på Blåbærmyra til serieåpninga.

Nye profiler vil markere seg i løpet av sesongen med stor fart og gode individuelle ferdigheter. Gled deg til å bli kjent med «nye Valdres FK».

Vi sees på kamp!

Fotballhilsen