Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Valdres FK 2-2 Fredrikstad FK

Kampen ble spilt i kveldens snøvær, og det var en tung og snølagt bane som ventet spillerne. Valdres har initiativet store deler av kampen, men også FFK har sine perioder i kampen som endte med et greit 2-2 resultat.

Valdres tok ledelsen etter at Henrik Fossholt scorer på en fantastisk volley fra 25 meter, etter klabb og babb i feltet med en påfølgende dårlig avklaring. En fantastisk prestasjon av førsteårsjunioren.

Valdres blir dessverre tatt på senga rett etterpå, da bortelagets Agron Hothi får gå gjennom hele Valdres-forsvaret, og setter ballen enkelt forbi Valdres' målvakt.

Spillet i resten av omgangen foregår i stor del på midten av banen, begge lag forsøker å spille seg flott opp bakfra, men forholdene og aggressive midtbanespillere gjør det vanskelig, og det meste ender med unøyaktighet fra begge lags spillere. Derfor får omtrent 80 publikummere se lagene gå til pause med resultatet 1-1.

Etter hvilen er Valdres det ledende laget, og holder på å gå opp i ledelsen i det 46. minutt, da banens gigant, Simen Høglien setter ballen rett utenfor mål, etter å ha kippet den elegant over FFKs målvakt. Valdres fortsetter en tirade mot FFKs mål, og har flere gode sjanser til å gå opp i ledelsen, som forløsende kommer i det 64. minutt, da Desmond blir spilt igjennom av Robert etter en nydelig opprulling på midten. Han gjør ingen feil, og setter ballen kaldt under målvakten.

Fredrikstad svarer umiddelbart etter målet, og tar over initiativet i kampen. Målet til FFK kommer i det 69. minutt etter at Anders taper en løpsduell, før Lars Amund blir for rusende inn i FFKs Elyounoussi, han drar av stopper og setter ballen under Kristian i Valdresmålet.

På slutten bølger spillet frem og tilbake, Fredrikstad har en fin mulighet som går i tverrliggeren fra et frispark på 18 meter, og Desmond blir spilt alene gjennom i bakrom men roter det litt til med en dårlig touch.

Alt i alt et greit resultat, og vi gratulerer Valdres-juniorene med årets første Interkretspoeng.

Valdres stilte med følgende lag:
Kristian - Stig - Anders - Lars Amund - Thomas - Henrik - Robert - JC - Simen - Joakim - Desmond.

Jon 45 min for Joakim, Dashti 18 min for Henrik

P.S:
Kampen ble fulgt live av vår kommentator Anders Nysveen, sjekk inn her for å se hva han har å melde fra dagens kamp: FØLG Valdres-Fredrikstad LIVE